26/2 2011

Nu tar jag mig i kragen och bloggar! Här får ni en sammanfattnign på dagarna jag varit för lat för att blogga...
Tisdags:
Hade alla åttor på skolan tema dag. Det var väldigt intressan. Dagen var uppdelad i olika "pass" dom första två passen var det räddningstjänsten som höll i. Det var väldigt intressant och jag lärde mig väldigt mycket nyttigt att veta. Andra passet var det polisens tur att presentera vad dom gör. Polisen berättade en historia som vi sedan disskuterade konsekvenserna på. Lunch sen var det fältgruppen som skulle prata om alkohol och droger. Jag tycker helt klar räddningstjänsten var bäst! :D Efter skolan var det dax att fara till stallet och rida. Jag fick rida Kakan och det gick super bra! Jag var så glad när jag red en riktigt perfekt ridlektion. Red även Tiger som var lika söt och snäll som vandligt!
Onsdag:
Var en helt vandlig dag i skolan. Med vandliga lektioner. Helt enkelt en vandligt tråkig dag. ;)
Efter skolan var det Konfa så gick direkt till församlings hemmet. Hem plugga glosor bli förhörd repetera texter och massa annat plugg inför spanska provet som var i fredags var vad kvällen hade att bjuda på. 
Torsdag:
For alla sjuor och åttor från elevrådet till UH för att vara på ett möte med andra elevråds representanter från andra skolor. Skolmaten var det huvudsakliga ämnet vi skulle prata om. Det var mycket intressant att höra vad dom tyckte om deras skolmat. Jag tycker vår skolmat har blivit mycket bättre sen jag började på skolan för snart fem år sedan. När vi pratat klart om skolmaten fick vi  gå ner till resturangen och äta buffén där. Det var jätte gott! Efter lunchen kom det två killar för att presentera deras foto bolag. Det var också väldigt intressant när man jämför med det vi har nu. Men det skulle bli ett kommande möte om ett tag, så får se hur det blir med att byta. Vi slutade 14:00 som var väldigt skönt (hade vi varit på skolan hade vi slutat 15.20) å jag gick upp på stan en sväng för att titta på lite kläder osv. Hittade faktiskt lite saker :) For sedan hem och lagade mat sen bar det iväg till stallet för att ta hand om min älskade Tiger! :D Eftersom jag kom dit så sent hann jag tyvärr inte rida innan lektionerna började men jag stog nog och gosade/pysslade med honom i nästan två timmar... 
Det var behövligt att få vara med honom ostört en stund. 
Fredag:
Jaa igår var det en skoldag för andra gången denna lite smått galna vecka... Men det var ändå en väldigt mysig dag som var bra och rolig. första två lektionerna satt vi mäst och pratade om viktiga saker.  
En lång lunch sen var det dax för spanska provet. Men jag kännde mig förbired och svarade på allt så nu hoppas jag att det går lika bra som det känndes. Sista timmen jobbade jag och min engelska grupp på vår reklam film. Det har/är väldigt roligt när vi själv sitter och filmar, spelar in ljud och klipper ihop allt. :)
Efter skolan for jag iväg till stallet för att ta hand mo Tiger. Det var tänkt att jag skulle rida men det var en prao elev som ridit honom hela veckan på dag tid (jag rider ju alltid på kvällen) så hon fick rida. Men jag sysselsatte ig med att putsa all utrustning och leta fram ett nytt bett när det gammla har varit för långt. Var inte på stallet så länge for hem till middagen. Senare på kvällen såg jag och mamma någon konstig film som var jätte dålig men man kunnde ända inte sluta se... Det var för det mästa bara allmänt konstig.
Lördag:   (idag)
Hade jag glömt stänga av väckaren så den började ringa klockan 06.00 imorse...
Men vände mig och och sov en timme till. Det bästa med att ha helg är att man kan ligga kvar i sängen ;)
en klev upp vid halv nio och satte mig här. Men det som är bra med att kliva upp på morgonen är att man har hela dagen framför sig. Så nu ska jag se vad denna lördag har att bjuda på. Det är ju bara -4 grader så man kanske ska gå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0