now i have the time of my life..

Halloj!
Idag har jag och mamma varit till min moster med familj, min yngsta kusin fyllde år.
Nu sitter jag och dricker saft och funderar över vad jag ska skriva om.. Men då spelades låten "the time of my life" från dirty dancing på radion och jag började fundera, är filmmusik lika bra som "vanlig" musik?
Filmmusik förmedlar på något sätt en känsla, tycker man filmen är bra så blir musiken också bra.
Som tillexempel musiken från lejonkungen, när jag lyssnar på den blir jag glad för jag minns hur mycket jag älskade filmen när jag var liten. (gör jag i iof fortfarande...)
Jag tror att filmmusik har mer inverkan på lyssnaren. Vad tror ni?
Det är något att fundera yttligare på.

Nu ska ni få lite bilder från när jag var nere vid hampnäs och vallenbergsbryggan igår. Det var riktigt skön att sitta på bryggan och se på solnedgången!







See you soon :) Din Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0