8/3 2011

Hehe så bra gick det med min måndag här får ni en sammanfattning ;)
Vaknade satte mig för att blogga (som ni kanske läst skrev jag´om vad jag skulle göra) Men det gick inte riktigt som tänkt... Fast kul hade jag! :D Vid mitt på dagen åt jag brunch med syrran sen gick jag till stallet. Det var underbart med super mycket sol och vindstilla.var framme vid stallet vid 14.00. Där hjälpte jag matilda att ha lite markarbete med Alle. Han var jätte duktig och förstod jäldigt fort vad man skulle göra. (han är inte så van vid bommar). Vi började med fyra travbommar efter varandra. Han har inte så bra koll på benen så i början hoppade han med bakbenen och trava med frambenen. När han förstod vad han skulle göra kom dom underbara längnings stegen fram! Han är så snygg när han gör det! Sen kom det till det där med galopp bommar. Då tog vi bort två bommar så det bara blev två bommar. I början tyckte han det var jätte svårt och stöp. klev på och stötte till bommarna så dom rulla iväg ;). Men fefter ett par gånger förstod han även då vad han skulle göra. Sen kom han helt perfekt och gjorde precis rätt men då snubblade han och trampade av sig höger framsko... Men har vi tur så kanhovslagaren koma och slå tillbaka den imorgon.
Jag var på stallet till runt halv sex. Då bar det av till själevadskolans gymnastik sal för att titta opå innebandy. Jag for dit för att titta på några vänner/vännersvänner somspelade. Men när jag var där visade det sig att det fanns ett lag från skolan som spelade med så det blev jubara ännu mer intressant att titta. Allt slutade med att dom två lagen jag kännde folk i var i final så det var spännande stannade dock inte och såg finalen som var mellan domsjö/kingarna. Domsjö vann mer 3-4. Cupen som var var något Går'n höll i det skulle hålla på 12.00-24.00 men det var två lag som hoppa ur så det slutade runt 22.00. När jag kom hem väntade sängen sov som en stock och vaknade 07.00 så här på sportlovet! Låg och läste nån timme innan jag gick upp och satte mig här. Ska nu äta något städa lite typ dammsuga och torka golvet. Sen bär det av till stallet för att först rida och pussa super mycket på Tiger sen ta hand om Alle och pussa superduper mycket på honom! Ska vara på stallet länge och njuta av häst lukten! :) Vi får se om jag bloggar mer ikväll...
Lite bilder på alle och en på stallet som jag knäppte på väg dit igår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0