Dag 6 - Min favoritgrej i stallet.

ALLE!!! Alle är ju min favorit"grej" i stallet helt klart men tror inte det är så dom menar...


Så skriver väl här nere..
Min favoritgrej att göra i stallet är ju egentligen allt eftersom jag brinner föra hela hästintresset.
Att få vara hästskötare är ju det underbaraste jag vet. Det är liksom mitt sätt att koppla av och kunna fokusera på något annat på sidan av den vardagliga stressen i skolan. Jag tycker det är jätte svårt att välja en specifik sak som jag gillar extra mycke, en sak som jag gillar är ju att ha stalltjäns. Att få kliva upp tidigt fara till stallet och få en riktig heldag med hästarna är underbart!
But... om jag nu ska välja en sak som är min favoritgrej är det nog att putsa utrustningen. Jag älskar när man ser att det blir rent och fint ;) Så det tycker jag om att göra när jag är i stallet.
Jag brukar tänka så här när jag motiverar varför man ska vara noga med att ha rena saker till sin häst "vill du ta på dig smutsiga kläder?" Nej. Ingen vill gå i smutsiga kläder. Så mitt råd/tips jaa vad ni nu ser det som är: Ta hand om din häst och dess utrustning! Det är A-O innom hästsköteri! (nu kanske jag överdrev lite men ni fattar..)

Kommentarer
Postat av: malin

sv; älskar dig med!

2011-10-08 @ 10:23:33
URL: http://nalmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0